søndag, desember 23, 2007

Besøk!

Onsdag ettermiddag tok jeg buss til Arequipa for å ta buss videre til Lima samme kveld. (= 5 + 14 timer i buss...) Jeg skulle ta imot Unni, en av mine kjære søstre, som kom med fly torsdag kveld. Jeg var fremme i Lima ved 12-tiden. Benyttet tiden jeg hadde til overs til å handle julegaver og andre ting. Kom meg til flyplassen en halv time før Unni sitt fly skulle lande i Lima. "Fillern!", der var flyet hennes over en time forsinket! Det første som slo meg var at da kom flyet vi skulle ta videre til Arequipa til å gå fra oss. Og det var akkurat det som skjedde..!

Nei, det var ikke flere fly til Arequipa den kvelden. Faktisk ikke noe ledig før 23. desember.
Så det ble 14 timer mer i buss på oss som begge allerede hadde lagt en lang reise bak oss.
Nei, vi fikk ikke penger tilbake. Faktisk ikke noe støtte til hostallet vi sov på eller bussturen heller. Om ikke annet fikk vi i allefall en dag i Lima. Der er det mange butikker. Bussen vi tok gikk fredag kveld og var fremme i dag tidlig.

Men for all del; vi har det fint, og humøret lar seg ikke påvirke av KLM som er så glad i pengene sine! (I allefall ikke nå i ettertid ;)

I morgen drar vi videre til Juliaca for å feire jul i hjemlige omgivelser for noen av oss.

3 kommentarer:

Familien Sele sa...

Så festlig då! Får håba resten av ferien blir meir velykka. Her har jule"freden" senka seg. I den grad ein kan kalla det fred med tre ungar i hus. Det vett vel Unni alt om. Forventningane e store, både hos liten og stor. Eline har akkurat lagt seg, og hengt ein sokk på senga, i god gammel tradisjon :) Takk for gave t Rachel sin bursdag, så Ingelin kom med i dag! Falt heilt i smak. Vett ikkje om du vett kæ det va, men :)
Ha ei god jul, begge to! Dåkke blir savna her heima :)

Lina, Anna, Synnøve og Lars sa...

GOD Jul Elisabeth:)

Mrs. Bårdsen sa...

det e jo typisk, men bra at dokk kom dokk på plass før julafeiringå sko i gang:)
håbe du har ei fine jul der borte.
tenke på deg:)
glaidu kjære elisabeth.