torsdag, september 20, 2007

Lengtar heim til mor

De fleste minnene fra barndommen, vil jeg si er gode. Men i natt kom et av de ikke så gode minnene fram. Jeg hadde øreverk. Å, så mye jeg hadde av det da jeg var liten! Det er såå vondt! Da jeg som liten hadde øreverk, hadde jeg en mor som tok seg av meg. Klokka var kanskje 2.00 da jeg våknet med smertene i øret, og savnet av mor var stort. Jeg regnet meg fram til hvor mye klokken var i Norge, og tenkte at det hadde jo slett ikke skadet å tatt en telefon hjem. De er jo våkne, uansett. Men så fant jeg ut at jeg skulle være voksen og selvstendig, og prøvde å stelle meg selv så godt jeg kunne.

Jeg synger med Odd Nordstoga:
"Eg er stor, eg er stor,
men ikkje så stor;
Eg lengtar heim til mor"

5 kommentarer:

Anonym sa...

tippe mor di bare hadde blitt gla hvis du ringte heim! :p

eg hadde sjukt vondt i øyrene på fredag. ringte heim å vekkte mamma bare for å klaga litt før eg gjekk ombord på flyet. d hjalp jaffal litt. hehe

nå ska eg var ledar på komfleir.
d bler konge:)
ha ei fine helg då gullet:)

Anonym sa...

Stakkar deg!
E ikkje godt å ha vondt i øyra, å i tillegg ikkje ha någen så kan trøsta. Neste gong får du ringa, trur eg.
I dag skinne solå mestn her. 10 grader bare då.
Ha ei god helg!
Hanne

Anonym sa...

Off, stakkar deg. Eg hadde aldri øyreverk når eg va liden, men eg hadde halsbetennelse. Og d e heilt forferdeligt vondt d og :o)

God bedring!

Anonym sa...

Ja, mødre e godt å ha... Kjenne eg lengte heim innimellom, å eg e jo bare i oslo...:)
Eg har kje hørt någe frå han Ivar ennå... Tenke kanskje han leita itte någen så kunne tenka seg å ver veiledarar for oss... Men han har brukt ganske lang tid på å svara, så eg trur eg ska senda ein mail te han og spør...
Klem

Claudius sa...

ÅÅÅ!

Lengter lille søte Elisabeth hjem til mor? Det var litt nusselig, egentlig... Sånn er det å være utenlands. Borte bra men hjemme best. Akkurat nå virker borte best for meg, men om en stund kommer jeg nok til å bli enig med deg - som jeg oftest gjør.

Nå hører jeg på : Det var øl, berusende ord og det var sommer og det var sol... Passer ikke helt med hvordan det er her, men...

Stor knas!