søndag, oktober 21, 2007

Humpetitten

I går var stort sett hele misjonærflokken i Juliaca ute og luftet seg. Vi tok rett og slett avgårde til noen varme kilder i Putina. Turen bort skulle ta omtrent to timer, men ingenting var helt sikkert. Mannfolka hadde nemlig sett på et peruansk kart, og det er kanskje ikke alltid like detaljert og til å stole på. Men det var spennende med en oppdagelsesferd!
Da det var gått to timer, var vi på en humpete grusvei, intetanende om hvor lenge det var til vi var fremme. Turen til Putina viste seg å ta DOBBELT SÅ LANG TID som vi hadde trodd (vel og merke med diverse pauser innimellom)! Det var litt i det lengste laget å leke humpetitten.

Men da vi kom frem lindret det gode og varme bassenget alle vonde minner! Vi kunne bade i et stort basseng, skli i sklier og "koke oss selv" i små basseng. Det tok litt tid før vi i det hele tatt orket å sette oss nedi der, i det naturlige glovarme vannet!


Tilbake tok vi en annen vei. Den tok bare to timer, så selv om den inneholdt "litt" humper her og der, så var den ingenting i forhold til den første veien vi tok...! Vi fikk oss også en koselig rastepause litt utenfor Putina, med nudler, kaffe og det som bedre er. (Fikk donut av Eli-Anne og lakrisbåter av Høgsås...!) Sammenlagt hadde vi en vellykket tur :)

7 kommentarer:

Merethe sa...

We miss you..!

Elisabeth sa...

det var en koselig melding å få! Miss you too!!

Familien Hegglid sa...

Hei du! :)
koss går d me deg i fjerne vesten?! :P Var kjekt å lesa om deg i dagen for ikkje så lenge siden!! Stor bilde og heilsides artikkel om deg! :) skoy!

Håpe alt går godt!!
klem frå trekløveret hegglid=)

Mrs. Bårdsen sa...

så spennande!
det ser godt å varmt ud på bildene dine. eg har fonne fram vintergensrane mine, og adle superullundertøy onnebolane. det e flott. ikkje å frysa, men å ha nok kler;) hehe.
eg ska te bergen i helgå! bler rått.

Bjørg Marit sa...

høres ut som om du fikk rista deg godt på turen, noen sier at det er ein fin måte å få massasje på, du ville vell kanskje heller ha anbefalt meir vanlig form for massasje? Er kjempe artig å følge med på bloggen din, prøver å holde meg oppdatert der. Kos deg videre og ta vare på deg sjøl.

Claudius sa...

Halla babe!

Haaper at du kom deg over fjellet til La Paz og derfra videre til Juliaca! Har ikke hoert om noen ulykker, saa da gaar jeg ut ifra at alt staar bra til!

Kjempekoselig aa ha deg paa besoek her! Det var det virkelig. Du skulle hatt laaang tid saann at vi kunne ha funnet paa mye sprell, men det var moro nok mens det varte. kanskje det blir flere sprell litt lenger soer her i Latin-Amerika? Haaper du joiner oss!

Gleder meg til oppdateringer paa hvordan du har det!

Elisabeth sa...

håper også jeg får det til, magnhild! Gi meg beskjed når dere har reiseruta klar, så kan jeg planlegge etter det. Sjekke billetter og sånn. Hvor mye tror du det koster? har du bestilt noe, eller skal du bare ta buss?