lørdag, august 04, 2007

Peru

Da var jeg tilbake i Peru. Utrolig at det har gått et år siden jeg var her sist. Det aller meste er som før. Gatene, husene, skiltene, bussene og varemerkene.

I går kom jeg til Arequipa, fjorårets hjemby. Det er både godt og rart å være tilbake. Og litt trist også, fordi jeg vet det blir lenge til jeg setter meg på flyet hjem igjen til Norge.

Har allerede prøvd noe nytt innen matveien; Alcachofa. På norsk artisjokk. Noen som kan hjelpe meg og si hva det er?? Det eneste jeg vet, er at det har en løs og bløt konsistens, og har en ikke så tilfredsstillende smak.

Nå er klokka snart 8.30, og jeg har vært oppe i snart tre timer. Dette til tross for at jeg klarte å holde meg oppe til 22.00 og vel så det i går kveld. Det er hardt å snu døgnet sju timer!


Prosjektet med å lære fem nye ord per dag, begynner i dag.

Mer spennende bilder kommer kanskje etterhvert.

4 kommentarer:

Anonym sa...

felicidades suerte en todo lo que hagas cuidate un saludo desde aqui :) chau.

Anonym sa...

Nyt tiden som morgenfugl og gled deg over alt en morgenstund kan brukes til:-)

Anonym sa...

hei gullet.
så domt at eg ikje kom meg te flyplassen. men siden eg la meg seint og sko på jobb klokkå 7, så fant eg ut at eg måtte vær opplagt på jobb, og heller sova et par timar lenger.. e jo trossalt folk eg jobbe med:p
men så fekk eg jo ein superhyggelig kveld me deg på talgje:) tusen takk for det!!! :)

du må ha det heilt fantastisk!! og du e ikje glemt:)

Elisabeth sa...

mange fine ord her. takk skal dere ha :)