søndag, august 12, 2007

Festival de comidas

I dag, etter gudstjenesten i "El Buen Pastor", gikk jeg ned til en annen kirke nær ved der jeg bor. Der var det en matfestival. Der var brødre og søstre samlet fra flere av de lutherske kirkene i Arequipa. Noen av damene hadde laget forskjellige middagsretter, som vi andre kunne kjøpe. Der var typiske retter som "Arroz Chaufa", "Ceviche", "Pastel de papa", "Rocoto relleno", osv... Jeg for min del valgte en velsmakende "Aji de gallina" - Kylling i aji-saus.


Utenom middag var det også fotballkamp mellom barna fra "El Buen Pastor" og "Encuentro con Cristo", den kirka der vi var. Barna fra "El Buen Pastor vant 4-1 om jeg ikke husker feil...

Det var også volleyball, bord-tennis og gjensynsglede :)


P.S: "El Buen Pastor" betyr "Den gode hyrde", og er navnet på kirka jeg gikk i da jeg var her sist. Den samme kirka blir ofte kalt "Mi Peru", som er området kirka ligger i.

3 kommentarer:

Marianne sa...

så bra at du er så flink til å oppdatere oss elisabeth.. forsett med det. vi at du er en fantastisk bra jente som jeg verdsetter veldig høyt;)

Anonym sa...

donde estas ahi? q hubo? digo no? respondes? siii?? wao que comentario :) un saludo a Noruegaaa!!!

Elisabeth sa...

estoy en una iglesia en Lanificio; Encuentro con Cristo. Hubo un festival de comidas alli :)