tirsdag, januar 22, 2008

Titicacasjøen


2. juledag tok Unni og jeg turen til Puno. Vi skulle på en to-dagers tur på Titicacasjøen. Turen innebar besøk på to forskjellige sivøyer, overnatting hos en familie på øya Amantani, og en tur innom en annen naturlig øy, Taquile, dagen etterpå. Det ble en flott tur med flott vær!
På kaien i Puno møtte vi Marit og Kjetils tidligere hushjelp da de bodde i Puno for rundt åtte år siden. Teófila ble med oss på tur, sammen med sin julegave Pepe.
Hver av øyene har sin måte å kle seg på. Disse flotte damene er fra Amantani.

På kvelden var det gjort klart til "fest" for de besøkende på øya. Unni og jeg ble oppkledd i typiske klær, noe jeg mener vi kledde meget bra. I følge dama vi bodde hos, var jeg den eneste som var fint kledd av damene den kvelden. De andre hadde ikke beltet så høyt oppe som meg. Noe jeg forøvrig skjønner veldig godt...

1 kommentar:

Marianne sa...

Koselig å lese om turen din her. Man trenger ikke push up bh med et sånn belte nei. Søte dere var i "indianerklær" som jeg kaller det.