onsdag, februar 06, 2008

Vamos a la playa

Solveig fylte 3 år på søndag, og vi benyttet anledningen til å dra på en ny "misjonærutflukt". Den forrige kan du lese om her.

Turen gikk denne gangen til en strand ved Titicacasjøen. Det tok ikke mer enn omtrent én time å komme seg dit. Finslig. Utenom misjonærflokken i Juliaca, hadde vi med oss bror og venninne av Eli-Anne; Bjarte og Gunhild, og diakonistudentene Lene og Mona. Tilsammen
18 stk. Koselig.

Fremme på stranda var det en kald vind som møtte oss. Vi klarte heldigvis å finne oss noen knauser å gjemme oss bak, så temperaturen ble behagelig likevel. Lufta her i høyden er omtrent som vårlufta hjemme i Norge; kald, men sola varmet godt. Noen var faktisk så dristige å solte seg i bikini, og de aller tøffeste (les: David og Peter) tok også et bad.

Ellers besteig noen av oss en fjelltopp like ved, som gav god utsikt utover Titicacasjøen, som inneholdt blant annet øyene Taquile og Amantani.

God mat manglet ikke. På bålet grilte vi pinnebrød med bacon, og marshmallows. Etter lengdehopp-konkurranse og kubbespill (som jeg ikke vant), hadde vi både kake, vafler og boller.

Gøy og annerledes bursdagsfeiring!
Savnet kameraet mitt da...

3 kommentarer:

Anonym sa...

skjønner det med kameralengsel ja!
vet du, jeg har ennå små pigger igjen i foten, ganske så fasinerende vil jeg si:) de gjør ikke vondt da, så da er det bare kult, hehe:D
klemklemklem

Claudius sa...

Hey ya!

Ikke moro å ikke kunne legge ut bilder, men du skriver så bra så det savnes ikke så veldig mye. Høres i alle fall ut som du fortsatt har det bra dere nede og da e brrra!
Intet nytt under solen her hjemme. Alt er tomhet... Neida. Ikke så ille, altså. Jeg koser meg med intergrasjon og balansering av redoksligninger. Legg til utrengninger av brytningsvinkler til lys og du vet hva hodet mitt er fullt av. Skulle hatt din smarte mattehjerne her, men jeg får utnytte meg av de mattehjernene som er i landet. Savner virkelig å ha deg her! Vet du noe mer om planene til neste år?

Elisabeth sa...

Kristiin: Tror faktisk jeg også har en pigg i foten. Fikk den aldri ut. Gjorde ikke vondt den heller, da...

Magnhild: Planene til neste år er (overraskende nok) ikke klare. Hva med dine? Blir det Tromsø som du snakket om?