søndag, februar 17, 2008

Tung last

Foto: Kjell-Magne Birkelund
I går var vi en tur i Juliaca-skogen med ungdommene i kirka. Eli-Anne, Kjell-Magne og jeg kom litt senere enn de andre, men vi fikk med oss en del leker, og jeg fikk delt ut muffinsene jeg hadde laget for anledningen.

Da vi skulle hjem begynte det å regne. Og hagle, sånn innimellom. Jeg var bare kledd i t-skjorte, men fikk heldigvis låne en fin turkis jakke av en kjær søster. Da vi nærmet oss sivilisasjonen, kom en taxi forbi, og vi fikk overtalt den til å ta oss med for 50 centimos (= ca 1 kr) per stk. Vi var elleve stykker, så han tjente egentlig forholdvis bra på dette. Hvis det bare ikke ender med at han må på verksted med bilen; de kanskje 800 kiloene med last gjorde at vi tok nedi flere ganger på de humpete veiene...

4 kommentarer:

Mrs. Bårdsen sa...

så koseligt!
sko ønska sånt konne gjers her åg. lure på ko monge me hadde fått inni fiestaen min!

Anonym sa...

minner meg om ungdomsmøte på talgje når vi skulle hjem i magne sin bil. Helst alle sammen.

Tusen takk for brev og gave som kom i posten i dag. "CD"-en ligger uåpnet på nattbordet, sammen med en konvolutt fra mor, så den skal altså ikke åpnes før dagen! =)

Åge sa...

Dei lastar bilar like godt i Peru som i Ghana ser eg. Men: Kor blei det av den språklege identiteten din?
Åge:-)

Elisabeth sa...

Ja, enig i det, Ingelin!!
Kjekt å høre at gaven var kommet frem.

Åge: Det er nok ikke så mye igjen av den språklige identiteten min, desverre. Bruker det som passer meg i enhver situasjon. Ikke så bra, kanskje...