fredag, april 25, 2008

Streik

I går hadde jeg tenkt meg til Arequipa. Men det var desverre ikke alle som var like innstilt på å sende meg dit... Det var streik i går, men busselskapet Julsa tok sjansen på å sende en buss avgårde likevel. Jeg hang meg på den. Den forlot Juliaca rundt kl. 13.45. På veien var det lagt ut mange store steiner, slik at det ikke skulle være mulig å kjøre der. Men Julsa visste råd; de brukte bare den humpete grusveien ved siden av hovedveien. Så vi kom oss lett ut av Juliaca, altså.

Etter omtrent en times kjøring og vi hadde passert flere steder med steiner i veien, nærmet vi oss en landsby som heter "Santa Lucia". Der møtte vi på en gjeng med demonstrerende mennesker som ikke hadde tenkt å slippe oss forbi. Og det gjorde de ikke heller.

Vi snudde og kjørte circa en halvtime tilbake mot Juliaca, og kom til en liten landsby. Der måtte vi vente i halvannen time før vi prøvde på nytt. Landsbyen var kjedelig, og internettkafeen med utrolig treig linje hjalp ikke særlig...

21.45 i går kveld var jeg vel fremme hos Eiken, hvor jeg skulle få lov til å sove en natt. Det tok altså tilsammen åtte timer fra Juliaca til Arequipa, noe man normalt klarer på fire timer...

Men jeg kom i allefall fram til Arequipa til slutt, og nå skal jeg nyte en helg her i favorittbyen min :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Godt du kom deg vel fram, du e jo ikkje den som lar deg stoppa fysst du når det e någe du vil!!! Kos deg i Arequipa og hils kjente!

Marie sa...

Kos deg masse i favorittbyen din, og la helga være verdt den lange reisen :)
Jeg ble så inspirert av det forrige blogginllegget at det står en flunkende ny tannbørste på badet nå!

Elisabeth sa...

fint å høre, Marie :)