fredag, april 18, 2008

En langhelg i Bolivia

Hvor var du sist helg?
Jeg var i Bolivia.
Nærmere bestemt La Paz.

Freden selv.

Vi var, som jeg nevnte i sist innlegg, en god gjeng som Vi overnattet på Casa Alianza, som tilhører Misjonsalliansen. Vi fikk rabatt fordi vi kom fra NLM, Peru. Det var vi veldig fornøyd med. (Ikke ofte det lønner seg å være misjonær...!) Vi fikk god frokost og gratis lån av internett. Storartet!
Helga gikk fort. Selv om isen på Dumbo var like god som før, var vel kanskje høydepunktet for min del da Kristina og jeg besøkte "Månedalen" på lørdagen. Dette er en dal som har landskap som månen. Tror jeg. Har ikke vært på månen da, men jeg er temmelig sikker på at det ser sånn nogenlunde slik ut. Så da har jeg på en måte vært på månen da. Har i allefall ikke behov for å være der etter å ha vært i Månedalen i La Paz.
Uansett. Etter en fin liten gåtur i dette månelignende landskapet fant vi et sted der de leide ut firehjulinger. Det vi si, de arrangerte turer med firehjulinger. Vi fikk kjøre, mens guiden satt bakpå og viste vei. Men det var gøy uansett. Da fikk vi sett enda mer av denne fascinerende dalen.
Vi kjørte en del oppover, og til slutt kom vi til ei slette på toppen av en fjellkjede. Der var det fin utsikt.
Målet for turen ble nådd for min del; Jeg slapp enda engang inn i Peru, og fikk oppholdstillatelse 90 dager til...

Ingen kommentarer: