tirsdag, oktober 30, 2007

Noen opplevelser rikere

Jeg var en tur i Bolivia i helga. Man opplever mye når man er ute og reiser.

Møtte for eksempel mange forskjellige mennesker. Her er noen:

  • En svensk/norsk-talende tysker
  • En dame fra nord-Peru som skulle til Chile for å jobbe
  • En enslig dansk dame som godt kunne tenke seg å gifte seg en nordmann
  • Et brasiliansk ektepar
  • En tvilsom mann fra Santa Cruz
  • Magnhild Claudius
  • Ann-Elin Claudius og typen med et navn jeg alltid glemmer
  • Opp til flere brasilianske legestudenter
  • Chocolate - en leken hund
  • En sjarmerende Colombiansk selger
  • Mange glade og fornøyde barn på barnehjem i Cochabamba
  • Tidligere misjonærdame som nå drev selvoppstartet barnehjem
  • To skopusser-brødre fra "El Alto" som jeg spiste middag sammen med
  • En snakkesalig Ormeño-mann fra La Paz
  • To turister fra Nederland
  • Et fotball-lag med unge gutter fra Lima

Jeg så og gjorde en del også:

  • VERDENS STØRSTE KRISTUS-STATUE, i Cochabamba. (Den i Rio er mer kjent, men er faktisk litt mindre.)
  • Sør-Amerikas største utendørs marked; La Cancha
  • Banan-split på Dumbo
  • Kjøpte TACO-saus på supermarked
  • Kino
  • Frisørtime
  • Tilbrakte time etter time i buss
  • Surra rundt alene i La Paz
  • Drakk juice av en ukjent frukt fra plastikkpose


Ellers kan jeg si:

  • Det går faktisk greit å reise alene
  • Cochabamba: Jeg kommer gjerne igjen!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Elisabeth!
D e jillt å følge med på bloggen din. Traff du ikkje fam. Lia i Cochabamba? Dei e misjonærar der, og Jon Lia e frå Drangedal!
Akkurat nå har me Ex.fac med Erling Lundeby her på fjellhaug. Ikkje d mest givande, men men. Ellers går d bra her.
Lykke til vidare i arbeidet!
Helsing Åsulf

Anonym sa...

Du traff ikkje Marita, syster mi då? Hu e jo i Bolivia nå...

Elisabeth sa...

Så kjekt at du følger med på bloggen min, Åsulf! Koselig med et lite glimt frå Fjellhaug og :) Lykke til videre der!

Traff ingen misjonærer eller ettåringer, for jeg reiste lørdag kveld, og fikk derfor ikke med meg gudstjeneste på søndagen. Vi kunne heller ikke bli med på ungdomssamling på lørdagskvelden, for det var vanskelig å komme seg hjem etterpå. Kjedelig, men håper jeg får muligheten til å møte dem ved en annen anledning :)

Kor i Bolivia e Marita? ka gjer hu?

Mrs. Bårdsen sa...

oj for ein is!!! :)
du e herlige!

Anonym sa...

å!!! Cochabamba!!! Jeg kjenner jeg lengter tilbake nå når du forteller! Neste gang blir jeg med;)

Beate sa...

Marita jobbe som en frivillig på barnehjemmet "Villa Porvenir" i Cochabamba. Hu ska ver der te mai/juni.

Claudius sa...

Halla babe!

Det hoertes virkelig ut som om du har hatt en flott tur! Du besoekte noen flotte damer og traff en gjeng flotte folk. Det er bra! neida... Haaper jo at du likte Bolivia ogsaa, selv om du har vaert her foer! >Kom gjerne tilbake til Cocha paa besoek! Da kan vi finne paa mer sprell som gjerne involverer colombianske selgere.

Hvordan er livet der borte? Her i Cocha gaar alt sin vante gang. Har ikke blitt saa mange banana-split siden du dro. Faar ta en neste gang du kommer!

Stooor klem!

Ragnhild sa...

Jeg må bare si: åååååååååå!

Anonym sa...

Så kjekt å lesa om deg i Øyposten i dag! Veldig fint bilde av deg og Solveig. Gla i deg!

Silje+Hans sa...

savne cochabamba, skulle ønske me kunne komme å besøke deg og reise rund sammen med deg!!

Anonym sa...

Cocha er digg...canchaen nesten himmelsk (på en måte i alle fall).

Elisabeth sa...

reiser gjerne igjen dit, ja :)

Elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.