onsdag, august 15, 2007

Da er vi i gang

Skolestart og "Solveigstart" var mandag 13. august. Den Norske Skolen, DNS, har nå 16 elever til sammen, fordelt på tre byer; Arequipa, Cusco og Juliaca. Denne uken har vi fellesskole alle sammen i Arequipa for å bli litt bedre kjent. Vi som skal til Juliaca blir litt lengre enn Cusco-folka, til september en gang.

Solveig og jeg har fått vårt eget lille klasserom på DNS, hvor vi kan leke og trene. Det har vært fint å være på skolen, hvor det også er andre barn og voksne, slik at det ikke blir så ensomt og stille rundt oss. Trening består av mye forskjellig, blant annet gåtrening, innøvelse av "tegn til tale", synging og lydøvelser. Det skal bli spennende å følge med henne i utviklingen, og jeg håper virkelig at jeg klarer å gjøre en god jobb.

Lek og trening med Solveig skal utgjøre ca 50% av min stilling som ettåring. I tillegg skal jeg ha ca 30% stilling på DNS, men begynner ikke å undervise før vi flytter til Juliaca. Resten av stillingen er ikke definert ennå.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei..
Kossen går det med deg??
Eg har sendt ein mail te sinnataggen-mailen din, men eg vett kje om du bruke an lenger.... Men så kom eg kje på ka dei andre mail-adressene va heller, så då bare sendte eg an te deg på den...

Men uansett, det eg lurte på, va om du hadde ein mail-adresse te Sverre elle Brit-Jorunn??
Sko ha spurt om den praksisen..

Klem

Anonym sa...

spennande snuppa! du e goe!

Mai Kristine Vik sa...

Du æ så bra Elisabeth! Ønske dæg lykke t i åre så kjæme. Je besje viss dæ æ noge me kan hjelpa dæg mæ... Økonomisk elle andre ting. Me folle hennene for dæg:)

Klem