søndag, mars 11, 2007

Bli kjent


Siden det er så populært med leker for tiden; Noen som er med på "bli-kjent-leken"? Jeg hadde i allefall trengt å bli litt bedre kjent med byen jeg bor i. Spesielt bygningene som er plassert rundt omkring her. Burde kanskje utvidet horisonten min litt også. Ikke hele Norge består av kirker og andre "Guds-hus"...

Var ute å gikk i sentrum i går. Da passerte vi en stor, flott bygning. Jeg synes så tydelig jeg hadde sett den bygningen før. "Var det ikke der Kong Harald var på bursdagen sin?", tenkte jeg med meg selv. Han var jo på gudstjeneste i en sånn flott kirke. Men hva var det den het nå igjen? Jeg tok mot til meg å spurte; "Ka hette denne kjørkjå nå igjen?". Latter. Masse latter. Og da den til slutt hadde stilnet, og en skade allerede var skjedd, fortsatte jeg likegreit med å si: "Off, eg tenkte det va den der tremor-kjørkjå, eg..."

Bygningen vi passerte var Rådhuset, og kirken jeg tenkte på var selvfølgelig Trefoldighetskirken...

Vi har ikke rådhus på Talgje (har faktisk blitt litt mobba for det opp gjennom tidene), men kirke, det har vi! Og det en skikkelig fin en ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kjerka på Talgje e sikkert like stor som oslo rådhus au.. ikkje rart du tok feil..

Anonym sa...

ikkje mobb kjørkjå vår. det e ei av norges eldste, best bevarte og som fortsatt e i bruk soknekjerka. ikkje verst!

Elisabeth sa...

Enige med Liv her. Talgje er den beste kirka! Men at den ikke er på størrelse med rådhuset, det er jo bare rein fakta :)

Jan Ivar Vik sa...

Jeg fikk flausen gjenfortalt av min bedre halvdel. Det var godt du publiserte dette først, ellers hadde kanskje jeg kommet til å gjøre det :)

Anonym sa...

Eg e veldig me på ein oppdagelsesferd! E kje så lenge si eg fant ut ka som va Rådhuset. Det einaste eg har litt peiling på e ka farge dei forskjellige gatene har i Millionær, men eg kan jo kje akkoratt orientera meg itte de...

Anonym sa...

Jag gjorde samma fel i Söndags ;)
Det är inte lätt med alla kyrkor runt omkring...

I Sverige ser inte kyrkorna ut som moskéer iaf... ;)

Marianne sa...

Trodde jeg sa at jeg hadde copyright på den historien jeg.. hehe..
Var kjempekos på lørdag. Som du ser har jeg og fått meg blogg nå.. Noe du glemte å si i historien din var at du trodde ikke at det var trefoldighets kirken. du trodde det var tremorkirken.. hehe

kjempe glad i deg kinderegget""

Elisabeth sa...

Jan Ivar: Ja, jeg fant ut det var best å legge kortene på bordet. Kunne jo blitt utsatt for en enda verre utgave av historien dersom noen andre fortalte den ;)

Marianne: Det vr derfor jeg ikke overholdt copyrighten du gjorde krav på. Ellers er det du som ikke har lest historien godt nok. Jeg hadde med det med tremorkirken også ;)