tirsdag, mars 06, 2007

En gledens dag

Kl. 08.20 i dag tidlig ble jeg vekket av en hyggelig telefonsamtale. NLM har blitt enige om at de vil sende meg ut som ettåring til Peru enda en gang! Jeg var litt i halv-ørska da jeg var i telefonen, men det tok ikke lang tid før det gikk opp for meg hva som hadde skjedd. "Eg ska te Peru", måtte jeg si til meg selv der jeg så meg i speilet.

Det er ikke til å legge skjul på at jeg også er veldig spent. Vet ennå ikke hvor i landet jeg skal bo, eller helt nøyaktig hva jeg skal drive med. Peru er et land fullt av kontraster, så det blir ikke det samme livet samme hvor jeg ender...! Det jeg vet er at hovedoppgaven min vil være å tilbringe tid sammen med misjonærbarn Solveig Hovda som reiser ut med familien sin nå til høsten. Dette tror jeg blir spennende, og jeg gleder meg virkelig til det. Oppgavene mine utover det er ennå ikke klargjorte. Dato for utreise har jeg heller ikke fått, men det blir nok tidlig i høst en gang.

Gir meg selv lov til å gi dere et lite glimt av Peru i dag. Enjoy!

11 kommentarer:

Marie sa...

Oj, spennende! Gratulerer masse!

Jan Ivar Vik sa...

Jeg vil også tilbake til Sør-Amerika. Kan ikke du spørre om de trenger en fotograf og en førskolelærer også?

Elisabeth sa...

Skal se hva jeg får til, Jan Ivar :)

Belcker'n sa...

You lucky bastard. Gratulerer

Anonym sa...

Hei Elisabeth. Så spennende å høre. Du kommer nok til å få det flott. Jeg kikker innom her i blant, det er ei veldig koselig side. Takk for alle kommentarer du har lagt igjen på min side!
Ønsker deg lykke til. Det må være godt å vite hva du skal til høsten!

Anonym sa...

sukk...lykke til fra ingelin og kutte. Forsinket bryllupsreise er under planlegging. Unni og andre: heng dere på;)

Anonym sa...

Såå kjekt!! Du som e så gla o landet. Tenke du blir nok verande der...

Claudius sa...

Yess!

Den beskjeden har jeg venta på lenge og endelig kom den. Den satt jammen langt inne, men er 110%glad på dine vegne. Nå kan du vente deg besøk fra frøken Claudius i laaang tid fremover, så hvis meningen med å dra til Peru var å bli kvitt meg så får du finne på noe annet.

Takk for besøket, forresten. Du gikk nettopp ut av døra her.

Og ja, jeg er the brain...
Kommer til å rocke kirkehistorien!

Buenas noches, mi señorita!

Kristin sa...

Så spennende!!! Jeg vil også ut å reise... Du er heldig du:)

Elisabeth sa...

Det er forresten bare å komme på besøk... Jeg tar imot hvem som helst! (nesten ;)

Familien Hegglid sa...

så kjekt da, elisabeth!! Heldig du er som får reise en gang til!!! :D Skulle virkelig ønske at eg også kunne reist utenlands (som ettåring, eller hvertfall i praksis) men, d blir litt vanskelig nå frem over.. :) MEn, blir vel bra her i norge også, med en liten i armene!! :):)
Håper alt er bra ellers!! :)
når reiser du forresten?? :)
KLEM