mandag, april 16, 2007

Fra Oslos skjulte skattkammer

Man trenger ikke reise langt for å være turister! På søndag var Anne Kristin, Merethe og jeg på sight-seeing i egen by. Vi fikk oss gratis Oslo-pass, og turet avgårde til Bygdøy. Der besøkte vi Vikingskipshuset, Kon-Tiki-, FRAM- og Sjøfartsmuseet. Jeg ble faktisk fascinert! Thor Heyerdal er kanskje en av de råeste personene jeg vet om. Tenk å krysse Atlanteren med en sånn jalla-båt!
Til opplysning: Bildet nedenfor er ikke en av Thor Heyerdals båter, men en vikingebåt. De var ganske tøffe de også.

4 kommentarer:

Marianne sa...

imponerende elisabeth.. viktig at du blir litt kjent i tigerstaden.. besøket ditt minner meg på at vi alle må bli flinkere til å verdsette og oppsøke våre egne nasjonale skatter, og ikke bare reise utlands. Vi har så mye å by på her i vårt eget land!!!

Anonym sa...

Litt kultur e bra å få med seg..

Marie sa...

Det er mye man aldri tenker på å gjøre her i hjemlandet! Men Norge er fint land! Lærte du mye? Flott å se at din kulturelle interesse øker!!!

Elisabeth sa...

Ja, jeg føler meg veldig belært..