søndag, mars 02, 2008

Peruanerne er fine...

I dag var jeg ute en tur. Gikk innom en butikk for å spørre om de hadde noe frukt. Vanligvis må man til markedet for å få tak i det, men det hender at noen har litt. Dama i butikken beklagte seg veldig, men hun kunne tilby meg nachos-chips. Ja, for det var jo det jeg hadde kjøpt sist gang jeg var der...

Andre ganger er man på turistmarkedet og spør om de har votter. Desverre, det har de ikke, men det er ikke måte på hva de har av både gensere, sokker og luer...

Men så har du de andre igjen, som ikke har noe av det man spør om. For eksempel den gangen jeg skulle ha tak i broderingstråd. Nei, det hadde de ikke. "Men de der da?", spør jeg og peker på noen som ligger ute på et bord. "Ja, de er de eneste vi har", sa dama. "De der inne da?", spør jeg og peker på noen inni butikken. "Jo, de også, men de er doble". Javel, men det var jo det jeg ville ha...!